lördag 18 november 2017

Harriet sex månader.

Hej Harriet, nu är du sex månader gammal. Hur känns det?
- Bra! Nu får jag äntligen äta riktig mat. Mamma däremot verkar tycka att det är lite vemodigt att tiden går så himla fort. Snart kanske jag kryper ju! Och går, och pratar osv.

Hur funkar sömnen?
- Utmärkt, tackar som frågar. Jag brukar sova en stund runt tio på förmiddagen och sedan en stund runt två på eftermiddagen. Sammanlagt sover jag oftast cirka 1-1.5 timme dagtid. Jag somnar för natten vid halv sju och vaknar vid halv åtta på morgonen (men vaknar och äter förstås några gånger per natt). Jag är ju en sådan där superbebis som haft rätt dygnsrytm sedan dag ett - det är min mamma mycket tacksam över.

Och maten då?
- Jag vill smaka allt som mamma, pappa och Torsten äter och blir jättearg när jag inte får göra det. Så det ska bli skönt för alla inblandade att jag nu får börja äta annat än bröstmjölk.

Vilken är den vanligaste frågan folk ställer om dig?
- "Är hon alltid så här glad"? (Svar: ja.)

Annars då?
- Livet är gött! Finns inte mycket att klaga på förutom att jag får för lite uppmärksamhet ibland. Och att mamma envisas med att jag ska åka vagn. Det är mycket mysigare att bli buren ju. Min storebror är väldigt rolig, mysig och busig och får mig att skratta som ingen annan kan. Jag har verkligen tur som har en så snäll och underhållande bror. Jag tycker om att sitta och leka (dvs undersöka allt med händer och mun), rulla runt, spana på folk och gunga, något jag testade för första gången tidigare i veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar