tisdag 2 maj 2017

Ledig utan barn.

Idag är första dagen av min nio månader långa föräldraledighet. T är på föris och bebis har inte anlänt än så jag är hemma ensam. Förstår ni hur jag njuter? Jag känner mig lite grann som en dålig morsa för att jag låter T vara på förskolan men samtidigt är det för gött att vara ledig på egen hand för att jag ska låta det dåliga samvetet ta över.

Min plan för denna ledighet är att sy gardiner till vardagsrummet, plantera om och duscha växter, läsa böcker, titta på Buffy och göra mig mentalt redo för att lillasyster ska komma. I princip allt praktiskt är förberett för bebbens ankomst: BB-väskan är redo, babysittern, skötbordet och babygymmet är på plats, alla bebiskläder är tvättade och blöjor i ministorlek är inhandlade. Det vi skippar den här gången är spjälsäng. Vi hade en till T som han aldrig sov i och vi räknar med att även tvåan bara kommer vilja samsova. Vi har fått låna ett babynest av en kompis, återstår att se om bebisen vill sova i det (T hade inte accepterat det).

Nu ska jag kolla klart på Buffy s03e05 och sedan är det dags att hämta T. #highlife

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar