onsdag 31 maj 2017

Harriet Asta Margareta.

Hon har ett namn nu: Harriet Asta Margareta. Harriet för att det är ett fint namn som passar bra ihop med Torsten och som dessutom, precis som Torsten, är ovanligt, framför allt bland barn. Harriet fanns med på vår lista över potentiella namn redan från början men var ingen klar favorit. Sedan när hon kom ut var vi båda överens om att hon ju såg ut som en Harriet. Asta är efter min mormor och det namn som hade blivit tilltalsnamn om jag fått bestämma. Eftersom jag inte fick bestämma fick det bli andranamn istället. Margareta är ett släktnamn både hos mig och Anders: våra mammor, min ena syster, min mormor och min farmor har alla det som andranamn.


Harriet Asta Margareta är en riktig storätare. När BVC-sköterskan var här i måndags hade Harriet gått upp 600 gram sedan vi kom hem från BB. BVC vill att nyfödda ska ha gått upp till sin födelsevikt två veckor efter födseln. Harriet vägde 300 gram över födelsevikten, 11 dagar gammal... Jag behöver inte oroa mig för att ha för lite mjölk i bröna i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar