torsdag 6 augusti 2015

Semestern - en sammanfattning.

Saker jag har gjort den här semestern:

varit på Ikea femtioelva gånger och av detta lärt mig att det inte är en bra idé att åka dit på helger.

sagt "kasta inte mat på golvet" femtioelva gånger (NÄR ska denna tålamodsprövande fas sluta?).

gått på mitt livs första namngivningsfest.

hängt på diverse olika lekplatser.

förbannat vädret för att till slut ändå känna att det faktiskt varit helt ok.

shoppat väldigt mycket kläder till T på rean.

Saker jag INTE gjort den här semestern:

läst en enda bok.

lyssnat på Sommar i P1.

badat mer än två gånger.

Lekplatshäng #1: Sollekplatsen i Västra hamnen, Malmö. Mkt fin och rolig lekplats!
Lekplatshäng #2: Badhusparken, Uddevalla. Också fin och rolig lekplats. Här hängde vi med Modesyster-Anna och hennes kids.

Lekplatshäng #3: Skrotnisses lekplats, Trollhättan. Så himla mysig!

Besök på Terrariet i Folkets park, Malmö. Hälsade på ormar, apor, krokodiler, varaner, papegojor och massa andra djur.
Cool kille med cool dvärgkrokodilunge
.
Apor. Söta.

Lekplatshäng #4: Sagolekplatsen vid stadsbibblan i Malmö. Jättefin!
Åkte båt i Bohuslän.
Bohuslän<3

Blåbärsplockning på Hjältön.
Nyhavn, Köpenhamn. T:s andra besök i den danska hufvudstaden.

Ja, det var den semestern det. Ganska lugn och skön med mycket fokus på flytten och att komma i ordning i lägenheten. Som vanligt blev det inte så många utflykter som jag hade velat men det får väl bli nästa år istället. Det har varit oerhört lyxigt och roligt att umgås så mycket med T. Det händer så mycket med hans utveckling hela tiden och det är häftigt att få vara med om.

Nu är det vardag igen, vilket innebär dagpendling Malmö-Växjö fyra dagar i veckan (fredagar jobbar jag hemifrån). Det är två timmars tågresa enkel väg - inte jättekul. I september ska jag börja jobba i Malmö dock så det är bara fyra veckor jag pendlar så här långt. Jag hinner i alla fall läsa mycket, virka massa och lyssna på poddar. Tänkte ta mig an Sommar i P1, någon har tips på något måste-lyssna-program där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar