måndag 30 mars 2015

Läser lyssnar tittar mars.

I mars...

läser jag: Kunskapens frukt av Liv Strömqvist (ok, jag läste den egentligen i februari, men eftersom jag inte skrev något sådant här inlägg då får den vara med nu istället). En intressant och viktig bok om mens och vulvor och män som bryr sig för mycket om mens och vulvor. Läs!

lyssnar jag på: Groupie med Samir & Viktor. Kanske inte årets bästa mello-låt men helt klart den som fastnat mest.

tittar jag på: Unbreakable Kimmy Schmidt, en ny Netflix-serie. Den är asrolig! Tina Fey har skapat serien vilket ju gör att den håller en viss kvalitet. Seriens huvudperson - Kimmy Schmidt - har hållits fången i en bunker i 15 år av en domedagssekt. Storyn är att hon blir fri från sekten och startar ett nytt liv i New York. Hon är ganska lost och naiv - vilket kan vara lite störande - men mycket underhållande. Jag gillar också att serien har ett antirasistiskt perspektiv och driver med fördomar och stereotyper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar