fredag 16 januari 2015

Läser lyssnar tittar januari

I januari...

läser jag: Viggos ordbok, Pip sa musen! och Bygga! - minst tio gånger per dag.

lyssnar jag på: Vinter i P1 med Agnes Wold. Älskar hur denna fenomenala kvinna tar hål på seglivade myter, som att damm skulle vara farligt, att pengar är smutsiga eller att kvinnor generellt sett mår dåligt under klimakteriet. Hon har alltid ett feministiskt perspektiv på det hon tar upp vilket gillas såklart. NÄR kommer hennes podd? Jag vill höra mer från Agnes Wold!

tittar jag på: Historieätarna. Är väl sist på bollen här men som jag gillar denna tv-serie! Ligger i princip dubbelvikt under varje avsnitt (båda säsongerna finns för övrigt på Youtube) och skrattar så jag gråter. Programmen är dock inte bara hysteriskt roliga utan även informativa så en lär sig massa också och det är ju bra. Jag vet att en del stör sig på Erik Haag men jag tycker han är rolig. Han och Lotta Lundgren är en väldigt bra kombination och har verkligen personkemi (obviously, eftersom de blev ett par under inspelningarna). I år kommer vara första gången på väldigt, väldigt länge som jag tittar på julkalendern. Spännande med historieätning ur barnens perspektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar