måndag 5 januari 2015

2015, året jag tar körkort?

Jag har börjat övningsköra! ÄNTLIGEN! I juli 2012 fick jag körkortstillstånd, i augusti 2013 köpte vi bil, i november 2014 gick jag och Anders den obligatoriska introduktionsutbildningen för privat övningskörning och idag, 4 januari 2015, hade jag min allra första körlektion någonsin. Med den takten är det kanske inte jättesannolikt att jag får körkort i år men i alla fall nästa år (VARFÖR tog jag inte körkort när jag bodde hemma hos päronen?).

Jag var inte direkt peppad innan lektionen (övningskörning, finns det ngt trökigare?) men när vi väl satte igång var det urkul. Och skitläskigt på samma gång. Känner mig redan som ett proffs på att köra i en cirkel på en tom parkering men kommer aldrig våga köra i trafiken (pga kommer ju krocka, helt klart). Ser fram emot nästa körlektion på tisdag, då ska jag tydligen börja gasa (jag som tyckte krypkörning kändes fullt tillräckligt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar