måndag 29 september 2014

Det jag saknar.

Sådant jag inte uppskattade innan jag fick barn men som nu framstår som oerhörd lyx:

- att sova ut. Kan inte minnas senaste gången jag kände mig utvilad men det bör ha varit någon gång förra sommaren.

- att gå hemma och bara skrota en helg. Äta frukost i lugn och ro och ta dagen som den kommer. Ligga i soffan och slappa och plöja en tv-serie. Läsa. Pyssla.

- att kunna vara spontan och göra det som faller en in.

- att få använda båda händerna utan att ha ett barn hängandes på höften.

- att kunna gå ut och äta med mina vänner. Vet ni när jag senast var ute och åt utan T? Den 23 januari. För åtta (!!!) månader sedan. Her-re-gud.

-att ha pengar. Gud, vad jag kan sakna DINK-livet! Att ha råd att slöshoppa, resa, köpa grejer till lägenheten, äta ute. Vi har helt okej inkomst men en blir ju inte rik direkt av föräldrapenningen.

Min dröm just nu är att ha en barnfri helg och kunna göra ett antal av de här sakerna. En inte helt omöjlig dröm att uppfylla men den ligger nog en bit fram i tiden. Jag tror inte att T är redo att vara borta från oss så länge just nu men till våren förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar