måndag 7 juli 2014

Utflyktshelg.

I helgen var min syster Sara på besök. Eftersom det äntligen var riktigt sommarväder gjorde vi två utflykter. På lördagen åkte vi till Brösarps backar på Österlen och på söndagen åkte vi till Åhus på östkusten. Det såg ut så här:

Den här bilden har varken med Brösarp eller Åhus att göra men fick vara med ändå pga söthetsöverdos (om någon undrar varför det är vikter i gåvagnen så är det för att den ska bli trögare att köra). Det här är för övrigt en av favoritaktiviteterna just nu; att gå med gåvagnen.

 Nu så kommer Brösarpbilder. Här är jag och Sara i de vackra backarna.

 Anders, Torsten och himlen.

 Familjen G.

 Så himla fint.

Besvikelsen över att vi inte såg några lösgående nötkreatur...

Söt-Nisse!

Även själva byn Brösarp var trevlig att strosa runt i. Typisk Österlensk, med massa svindyra antikaffärer och pittoreska Skånelängor och korsvirkeshus.

Och så lite Åhus-bilder:

 UV-tält, mycket bra grej.

 Strandhäng.


Torsten var något skeptisk till havet och tyckte det var alldeles tillräckligt att hastigt doppa fötterna i vattnet. Jag däremot tog årets första dopp.

Mycket lyckad utflyktshelg detta! Älskar Skåne, älskar sommar och älskar kombinationen av Skåne och sommar.

2 kommentarer:

  1. herre vad fint T står! Åh var så längesen jag träffade honom. Planerar ni någon stockholmsvistelse snart? Ska ev till Lund i augusti, får kanske hålla mig tills dess.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska till Stockholm sista helgen i augusti. Har inte planerat att åka dit innan dess men man vet aldrig:)

      Radera