fredag 9 maj 2014

Läser, lyssnar, tittar. Maj.

Härmar - som vanligt - Erika och kör en liten lista.

Jag läser:
senaste numret av Family living och bloggar (och på jobbet läser jag rättsfall). Har ingen bok att läsa just nu så om någon har ett tips på någon bra bok jag bör läsa tar jag gärna emot det. Funderar på "Det kallas kärlek" av Carin Holmberg men den känns så himla deppig. Säkerligen nyttig läsning men deprimerande.

Jag lyssnar på:
podcasts. Den bästa stunden på dagen är när jag får komma hem och träffa mitt barn. Den näst bästa stunden är när jag åker tåg på morgonen och dricker underbart gott kaffe och lyssnar på poddar. Mina favoriter är Fredagspodden och Blankens Swanberg. Älskar att lyssna på smarta och roliga quinns som pratar om typ livet (och Gwyneth Paltrow och annat viktigt). Värvet lyssnar jag också på ibland, om det är någon gäst jag tycker verkar intressant. Kan rekommendera intervjun med fantastiska Gudrun Schyman.

Jag tittar på:
Game of thrones och Top of the lake. GoT kollar jag på med Anders om kvällarna när Torsten somnat och TotL tittar jag på när jag åker tåg hem från jobbet (två andra mycket trevliga stunder under dagen). Oerhört spännande och snygga men ruggigt obehagliga tvserier. Och allt detta sexuella våld mot kvinnor som skildras i dessa serier som vore det något ofrånkomligt, what's up med det? När kommer det en serie med fokus på krig, konflikter och polisarbete UTAN våld mot kvinnor? Tro't eller ej så går det ju faktiskt att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar