fredag 18 april 2014

Torsten sju månader.

Sju månader blir du idag, lilla skrutt. Fast så himla liten är du inte längre, du som sitter som ett proffs och "kryper"/ålar/trycker dig fram (fast det går mest bakåt, om jag ska vara ärlig) längs golvet. Du är överlag sällan stilla numera, du hoppar och studsar och vänder och vrider på dig. Ständigt i rörelse, ständigt nyfiken. Enda gången du vill mysa är när du är trött, annars har du inte ro att vara still. Pratglad är du också, just nu är det mycket "oh oh oh" och "ba-ba".

Du gillar mat (i princip allt utom kiwi och ärtplättar har gått ner), att gunga, att dansa, att tugga på snören (och diverse annat, mitt ansikte till exempel) och leka med din nya boll från Ikea. Du gillar inte dammsugaren, att bada och att bli påklädd.

Du hänger ju med din pappa om dagarna nuförtiden och det fungerar alldeles utmärkt. Men jag måste säga att det värmer lilla mammahjärtat att se hur glad du blir när jag kommer hem på kvällen. Du ler och sprattlar med hela kroppen när du får syn på mig.

Du, min glada, sociala, vetgiriga son. Som jag älskar att vara din mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar