onsdag 26 mars 2014

Torsten 27 veckor.

Torsten, du är nu sex månader och en vecka gammal. Att få vara din mamma är det bästa jag vet. Att få vakna bredvid dig varje morgon och somna bredvid dig varje kväll. Att få lära känna dig, din personlighet. Att upptäcka vad du gillar och inte gillar. Att få dig att skratta högt. Att trösta och lugna dig när du är ledsen eller arg. Jag kan inte förstå att det funnits en tid innan dig. Innan du var det viktigaste, det mest värdefulla jag har.

Jag önskar och hoppas att du kommer växa upp till en trygg och självständig individ. En person som har förmåga att känna empati och visa respekt för andra. Som vågar ta plats och göra sig hörd men även kan lämna företräde till andra.

Jag önskar och hoppas att jag kommer vara en bra förälder till dig. Att jag kan tillgodose dina behov och att jag visar respekt för dig. Att du känner förtroende för mig och litar på mig. Att du kommer anförtro mig dina drömmar och förhoppningar, besvikelser och misslyckanden och att jag kan anförtro dig detsamma.

Jag vill att du ska veta att vad du än gör kommer du alltid vara älskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar