onsdag 12 mars 2014

Torsten 25 veckor.

Nya färdigheter den här veckan är att du börjat äta på dina fötter och lärt dig säga "ba-ba". Du har även rullat runt en del och ligger inte längre alltid kvar på det ställe på golvet där jag placerat dig. När du ligger på mage gör du något slags krumbuktande med nederkroppen och blir oerhört frustrerad över att du inte kan krypa än. Men det kommer nog snart ska du se, Skrutten.

I matväg fortsätter vi att testa olika saker. Du är ju som sagt oerhört nyfiken av dig och vill smaka allt som vi äter och jag insåg igår att det inte längre kommer fungera att äta t ex glass inför dig för då vill du också ha. Att laga mat när du ser på utan att låta dig smaka går inte heller. Bröd, lasagne och gröt gillar du och idag fick du testa att gnaga på en gurkstav. Gott, tyckte du, även om gurkbiten liksom allt annat du får tag på hamnade på golvet ett otal gånger.

Jag vet inte om jag nämnt ditt hår någon gång i de här vecko/månadsinläggen? Om inte är det verkligen dags nu. Du har ju nämligen en underbar frisyr. Håret på bakhuvudet är helt avskavt men vid öronen har du två långa hårtestar, en på var sida. Världens gulligaste frissa, naturligtvis. Ganska ovanlig också och alla - precis alla - kommenterar den. Allra mest kommer håret till sin rätt när du är nyvaken och tofsarna står åt alla håll.

I övrigt då? Vi har firat din gammelmorfar i Uddevalla. Du charmade alla, som vanligt. Du och din kusin Alma var nyfikna på varandra och ville gärna klappa/slå den andre. Jag hoppas verkligen att ni två kommer ha en bra relation i framtiden trots att ni bor långt från varandra. Och nästa vecka ska vi hälsa på din andra lilla kusin - tänk vad lyxigt, att ha två precis jämnåriga kusiner.


En några veckor gammal bild men jag ville visa ett foto där man ser frissan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar