söndag 2 februari 2014

Våldtäktsväska, cancerarmband och feministpepp.

Tänkte tipsa om några braiga grejer jag gillar:

- Niotillfems januarifeminismpeppinlägg. Läs och återfå hoppet om mänskligheten, förlåt kvinskligheten. Kan ju behövas så här i post-Fittstim min kamp-tider.

- Via det inlägget hittade jag våldtäktsväskan. Köp och stöd arbetet mot mäns (sexuella) våld mot kvinnor.



- Och för att stötta kampen mot cancer finns det här snygga armbandet att köpa.


- För den som är inredningsintresserad och gillar färg rekommenderar jag bloggen Pappa Pastell. Kolla in hans rosa kök och de underbart fina barnrummen. Jag älskar't!

- Jag vet att jag tipsat om det här tidigare men eftersom jag gillar podden Poddy-Lo så mycket får den vara med igen. Det är en personlig podd om föräldraskap med olika teman i varje avsnitt. Msitt favoritavsnitt hittills är nog Banta ditt barn! del två om bl a barn och mat och vikt och en knäpp BVC-sköterska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar