onsdag 12 februari 2014

Torsten 21 veckor.

Skruttbarn, idag är du 21 veckor gammal. Den här veckan har du lyckats fånga dina fötter med händerna, eller i alla fall ena foten med ena handen. Du kan faktiskt också sitta själv - i typ en sekund. Men det räknas!

Du har börjat med den högst förtjusande egenskapen att börja skratta av dig själv, dvs utan att någon medvetet försöker få dig att skratta. Dina spontana skratt är det absolut gulligaste ljudet som finns.

Jag tror att du kommer gilla Liseberg när du blir äldre för oj vad kul det är att "flyga" i luften, att svingas och gungas runt, att lyftas högt upp eller att rida snabbt på mina ben och sedan trilla av. Du kommer nog älska att åka karuseller och bergochdalbanor.

Du har börjat kunna sysselsätta dig själv mer och mer. Du kan ligga i babygymmet eller på en filt eller sitta i barnstolen och leka med något (skallra, napp, tvättlapp, filt) ganska långa stunder i taget. I morse när jag gjorde frukost i köket blev jag nästan lite orolig när jag inte hörde något ljud från dig. När jag gick och kollade i sovrummet så låg du tyst i sängen och koncentrerade dig på att titta ut genom fönstret. Du har med andra ord ganska lätt för att roa dig själv (inte så konstigt med tanke på att båda dina föräldrar har den egenskapen).

På kvällarna har du rätt svårt att komma till ro och jag och din pappa har väl inte varit så bra på att hjälpa dig med det. Vi har börjat försöka med någon slags nattningsrutin som hittills fungerar sådär. I rutinen ingår bl a att vi läser för dig och det verkar du tycka om, om det inte är för långa texter för då tappar du koncentrationen.


Du är världens bästa unge, Torsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar