tisdag 7 januari 2014

Mål och önskningar 2014.

Typ alla bloggare skriver just nu inlägg om vad de vill göra under 2014 och jag vill inte vara sämre. Så, under 2014 vill/tänker/hoppas jag

...börja övningsköra. Mitt mål är att.ha körkort lagom tills min anställning löper ut vilket blir sommaren 2015. För att klara det bör jag börja köra i år. Vi köpte bil i somras, jag har fått körkortstillstånd och nu ska vi se till att gå introduktionsutbildning i vår - sedan är det bara att sätta igång.

...få till åtminstone två utlandsresor. Jag vill gärna åka till Paris över en helg och hälsa på min kompis Nina som bor där nu och så vill jag resa till Italien och sola, bada.och äta god mat. London och Kroatien är också platser jag gärna skulle besöka.

...efterleva den föräldrafilosofi jag just nu håller på att skapa för mig själv. Ska skriva mer om detta i ett eget inlägg.

...resa till Stockholm i februari.

...gå på Barn & baby-mässan i Göteborg i mars.

...bli bättre på att köpa begagnat.

...spara pengar.

...gå på Nordiskt forum Malmö i juni.

Det känns som att 2014 kommer bli ett lugnt (och gött) mellanår, utan några omvälvande förändringar (det är klart livet blir annorlunda med barn, men jag tror inte att några stora, yttre förändringar kommer ske). 2012 var året jag tog examen, fick jobb och flyttade till Hässlehåla. 2013 var året jag var gravid och fick barn. 2015 kommer vara året jag blir färdig med mitt nuvarande (tidsbegränsade) arbete och jag får börja planera nästa steg i min karriär. Och jag och Anders måste bestämma oss för var, och hur, vi vill bo. Förhoppningsvis blir det även året vi till slut gifter oss:)))

2 kommentarer:

  1. Jag skulle också vilja ha körkort i år =) Men jag har inte kört på 10år och sist så var jag med om en liten olycka och då la jag ner körningen helt.. Får se när jag äntligen ska våga ta upp det igen.. Lycka till med ditt =)
    Och hoppas att dina andra drömmar/planer för året ska förverkligas!
    Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja jag hoppas verkligen det blir av med körkortet, har gått och dragit mig för det alldeles för länge nu.

      Radera