torsdag 16 januari 2014

Amningshjärnan.

Igår var jag på föräldragruppsträff på Bvc. Drygt en timme efter att jag kom hem ringde det ett dolt nummer till min telefon. Eftersom klockan var nästan sju på kvällen och jag antog att det var en telefonförsäljare svarade jag inte. Det ringde en gång till, jag svarade fortfarande inte. En tredje påringning, nu från ett mobilnummer. Jag tänkte att det är väl bäst jag svarar och då var det en barnmorska från barnmorskemottagningen i samma hus som Bvc i andra änden. Hej sa hon, har du möjligen tagit fel skor hem? Det står en tjej här som inte hittar sina skor. Varpå jag fick gå ut i hallen och jodå, det var ju inte mina skor som stod där... Jag hade reflekterat över att de kändes lite annorlunda än vanligt när jag tog på mig dem på Bvc men jag tänkte inte så mycket på det. De var väldigt lika mina egna skor (curlingkängor) så det var rätt lätt att ta fel men ändå... Pinsamt! Som tur var bodde den stackars tjejen nära Bvc så hennes man gick och hämtade ett par skor till henne. Och jag fick snällt knata till Bvc imorse och lämna hennes skor och hämta mina egna.

I blame it all on the amningshjärna.

4 kommentarer:

  1. Hahahahaha
    Ammar inte, men kunde lätt ha gjort samma sak. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle ha skrivit småbarnsförälderhjärnan istället!

      Radera
  2. Haha, härligt! Jag hade också kunnat gjort något liknande...

    /Sara

    SvaraRadera