tisdag 22 oktober 2013

Ett äventyr.

Idag har jag och Torsten varit på äventyr. Vi tog tåget - första gången Torsten åkte tåg! - till Lund. Jag var lite nervös innan tågfärden över att använda allmänna kommunikationsmedel med Torsten i barnvagnen men det gick jättebra. Det var visst inte så svårt att få på vagnen på tåget och Torsten sov hela vägen.


Väl i Lund mötte vi Evelina a.k.a. "Toker" och åt lunch (mental note för framtiden: Coffee Break funkar med barnvagn, i alla fall om det inte är några andra vagnar där). Jag hade tänkt att Torsten och Evelina skulle få bekanta sig med varandra men Torsten valde att sova under hela lunchen (vilket i och för sigvar rätt skönt, för då kunde jag för en gångs skull äta min mat i lugn och ro).


Efter lunchen gick jag en sväng på stan (alltså lyxen i att vara i en stad med ett anständigt utbud av butiker) för att leta amningsvänliga klänningar men hittade förstås inga. Det blev en amningsbh istället och Hello Kitty-sockar till Torsten. Funderade även på att köpa den här tröjan till honom, hehe:


Sedan satte jag mig i Lundagård och ammade och tittade på studenter och fina höstträd. Himla skönt att det är så varmt att en kan amma utomhus. Det känns mycket lättare att amma offentligt ute än inne på t ex ett café av någon anledning. Efter en stund kom Anders och mötte upp oss och så gick vi och fikade innan vi åkte tillbaka till Hässlehåla (mental note för framtiden: Espresso House funkar med barnvagn och där finns även toalett med skötbord). Torsten fortsatte att sova och vaknade inte förrän vi kom hem. En mycket mysig dag! Jag ger mig själv en klapp på axeln för att jag fixade denna första dag ensam med Torsten i stora världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar