lördag 12 oktober 2013

Den första dagen...

...som jag var ensam med Torsten hela dagen, dvs i fredags, gick över förväntan. Jag tror faktiskt inte att Torsten någonsin i sitt tre och en halv veckor långa liv varit så lugn som han var igår. Han lekte i sitt babygym på morgonen så att jag hann göra mig i ordning och byta om. Jag ammade honom, han somnade, jag lade ner honom i vagnen och han fortsatte sova - länge. Under dagen kunde jag äta i lugn och ro, brygga kaffe, sova/vila i två (!) timmar, bädda, hänga tvätt och diska. Helt otroligt. Det enda som inte hanns med var en barnvagnspromenad men det tar vi nästa gång.

Det bästa av allt var att jag inte var särskilt orolig under dagen. Jag hade ju fasat innan för den första ensamma heldagen men när den väl kom kändes det faktiskt helt okej. Lite ensamt dock. Måste börja planera in lite roliga saker att göra framöver så att jag inte bara sitter hemma ensam hela dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar