söndag 15 september 2013

Vad jag gjort idag

I väntan på denne envise onge som aldrig vill ut har jag idag sysselsatt mig med följande:


- hängt upp tavlor i Skrutthens del av sovrummet. Korten i de små tavlorna är från Tiger, som har jättemånga fina kort med massa olika motiv till det facila priset tre stycken för tio kronor. De stora tavlorna, som inte syns så bra här, är en abc-poster och en siffer-poster med motiv av Anna Boye, köpta härifrån. Ramarna är "Ribba" från Ikea. Vimpeln, som jag virkat själv, ska inte hänga sådär men får göra det just nu i väntan på en bättre placering.


- sorterat mina gamla bebiskläder. Fanns en hel del fina saker men också mycket gulligull,vilket inte riktigt är min grej. Gillar starkt Lilla Anna-tröjan, såklart att jag hade en sådan (tillsammans med x antal Lilla Anna och Långa farbrorn-böcker).


- sytt babymössor efter inspiration från Preggo preggo-bloggen (grattis till Katta Kvack btw som födde Bebishen i morse, 13 dagar efter BF!). Världens enklaste mössor att sy. Här finns beskrivning och här finns mönster. Obs dock att mössorna enligt mönstret blir väldigt långa, jag kortade av mina en rejäl bit. Bäst är nog att jämföra med en mössa man har hemma. De randiga mössorna har jag sytt av en tröja jag råkat spilla på och den gråa är gjord av en cykelbyxa som gått sönder (recycling ftw). Om ni undrar varför jag gjort två randiga så är det för att Skrutthens kommande kusin ska få en. En glimt av jättemagen får ni också på fotot, svårt att undvika att få med den på bild numera.

- röstat i kyrkovalet *klappar mig själv på axeln pga duktig medborgare*.

Och nu ska jag avsluta denna dag med att kolla på Borgen, en av mina nya tv-favoriter, som ska få ett eget, mer ingående inlägg här i bloggen snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar