måndag 2 september 2013

2 september - åtta dagar kvar till BF

I lördags var vi alltså på sjukhuset i Kristianstad för kontroll. Allting såg bra ut så det verkar som att det bara var falskt alarm om havandeskapsförgiftning. Puh! Enormt stor lättnad. Men nu vet vi i alla fall hur det ser ut inne på förlossningsavdelningen.

Här ligger jag med massa grejer på magen. På skärmen där bakom kunde man se dels bebisens hjärtslag  samt sammandragningarna i livmodern. Mycket häftigt.

Klockan två hade läkaren ännu inte kollat på mina prover men eftersom allt såg bra ut fick vi åka från sjukhuset ändå eftersom vi skulle på bröllop på eftermiddagen. Klockan tjugo över tre var vi tillbaka i Ystad där vigseln skulle ske klockan fyra... Jag har aldrig fixat i ordning mig så snabbt tror jag (duscha är ju ändå klart överskattat). Så här såg vi i alla fall ut till slut. 

Det fina bröllopsparet på stranden i Ystad. Brudgummen är Anders bror och bakom brudbuketten skymtar Skrutthens blivande kusin i brudens mage. Skrutthen ska få inte mindre än två kusiner i år, även min bror väntar barn - fantastiskt roligt! 

Festlokalen - så himla fin!

Här satt jag. Omnämndes i bröllopsprogrammet som "blivande mamma till brudgummens förstföddes kusin. Modeintresserad jurist som är "vi" med 50 % av jordens befolkning och vill göra världen bättre". Tja, det var ju en rätt träffande beskrivning...

Dagen efter. Jag är himla nöjd med att jag orkade hålla igång under hela bröllopsfesten. Inte illa när en är höggravid i vecka 39! Min plan att dansa igång förlossningen lyckades dock inte, tyvärr. 

Idag är det måndag och vardag och åtta ynka dagar kvar till BF. Jag ska på kontroll hos barnmorskan (hoppas allt ser bra ut även idag) och till vårdcentralen för min envisa hosta som vägrar gå över. Sedan ska jag packa ner lite mer grejer i BB-väskan och så återstår det bara att vänta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar