måndag 16 september 2013

16 september - BF plus 6

Nej men seriöst Skrutthen - vad håller du på med? Det är verkligen dags att du kommer ut nu. Inte minst för att det är höst och det börjar bli kyligt och jag har ingen jacka som passar, dvs där jag kan knäppa fler än två knappar. Jag hade ju tänkt att du skulle vara ute vid det här laget så att jag skulle slippa jackproblemet. Men icke alltså.

I förmiddags var jag återigen hos barnmorskan och jag hade både högt blodtryck och äggvita i urinen (hur många gånger har jag skrivit "urin" nu i den här bloggen?) men jag behövde inte åka till sjukhuset eftersom både jag och bebben ändå mår bra. Jag har känt av färre sammandragningar och förvärkar de senaste dagarna vilket barnmorskan menade var positivt eftersom det kan vara lugnet före stormen. Visst tänker jag. Alla de här "positiva tecknen" jag visat den senaste tiden har ju verkligen visat sig innebära att bebben är på g...

Till och med Anders, a.k.a. världens mest tålmodiga människa, börjar bli lite otålig nu i väntan på Skrutt. Han tror för övrigt att ungen kommer på torsdag den 19:e. Jag, som är en bitter och cynisk pessimist, tror inte att bebben kommer ut av sig själv utan att jag kommer behöva igångsättas den 24:e. Men om det är så illa så är det ju faktiskt inte mer än åtta dagar dit så det ska jag väl överleva.

I väntan på barnet shoppade jag lite idag, i Hässleholms trevligaste butik Mångfald där de säljer rättvisemärkta grejer (ett tips om ni någonsin har vägarna förbi den här hålan. Många fina leksaker har de bland annat). Jag köpte glasunderlägg och lite leksaker till Skrutthen - faktiskt de första leksakerna jag köper till bebben. Eftersom ingen bebis är här och kan leka med dem roar sig jag och Anders med dem istället genom att kasta dem på varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar