måndag 11 juni 2012

Inte så festligt hos Kvinnopartaj

Fanny slår verkligen huvudet på spiken med det här inlägget. Den här rädslan över att bli dömd, förlöjligad och raljerad över känner jag också. Rädslan att ha "fel" åsikter, dvs inte tycka samma som de coola Kvinnopartaj-tjejerna. Det är verkligen som att vara tillbaka på högstadiet och känna sig dum i huvudet för att det är fel märke på jeansen.

Jag gillar egentligen Kvinnopartaj men jag har väldigt svårt för deras elaka och dömande stil och att de aldrig tycks ta åt sig av någon kritik utan bara tycker att folk som ifrågasätter dem är löjliga. Och argumentet att "om vi varit män hade det varit ok" - alltså sen när är det något positivt att bete sig som en man när det innebär att bete sig som ett svin?

Nu kommer jag väl också räknas som en präktig tönt av Kvinnopartaj-kvinnorna. Låt gå för det. Jag är hellre det än elak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar